مرا به ساحل باران ببر دلم تنگ است

مرا به ساحل باران ببر دلم تنگ است

حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر
مرا به ساحل باران ببر دلم تنگ است

مرا به ساحل باران ببر دلم تنگ است

حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر

مناجات شبانه


*دست طمع چو پیش کس می کنی دراز
پل بسته ای که بگذری از آبروی خویش

*شیشه نزدیک تر از سنگ ندارد خویشی
هر شکستی که به هر کس برسد از خویش است



مناجات شبانه پسری تنها

توی اولین شبهای بهار


الهی
تو لاله سرخ و لؤلؤ مکنونی من مجنونم، تو لیلیّ مجنونی

تو مشتریان بابضاعت داری با مشتریان بی‌بضاعت چونی؟

این بنده چه داند که چه می‌باید جُست داننده تویی هر آنچه دانی آن ده

الهی! فرمودی که در دنیا ـ بدان چشم که در توانگران می‌نگرند ـ به درویشان و مسکینان نگرند.
الهی! تو کرمی و واولیتری، که در آخرت بدان چشم که در مطیعان نگری، در عاصیان نگری.
الهی! آفریدی رایگان، و روزی دادی رایگان؛ بیامرز رایگان، که تو خدایی نه بازرگان.
من بنده عاصیم رضای تو کجاست تاریک دلم نور و ضیای تو کجاست

ما را تو بهشت اگر به طاعت بخشی آن بیع بود، لطف و عطای تو کجاست

الهی! مگوی که چه آورده‌اید که درویشانیم، و مپرس که چه کرده‌اید که رسوایانیم.
الهی! ترسانم از بدی خود؛ بیامرز مرا به خوبی خود.
الهی! گر پرسی، حجّت نداریم، و اگر بسنجی، بضاعت نداریم، و اگر بسوزی طاقت نداریم.
الهی! اگر تو مرا به جرم من بگیری، من تو را به کرم تو بگیرم، و کرم تو از جرم من بیش است.
الهی! اگر دوستی نکردم، دشمنی هم نکردم، اگر بر گناه مصرّم، اما بر یگانگی تو مُقرّم.
الهی! اگر توبه، بی‌گناهی است، پس تائب کیست؟ و اگر پشیمانی است، پس عاصی کیست؟
الهی! از پیش خطر و از پس راهم نیست؛ دستم گیر که جز تو پناهم نیست.
الهی! گهی به خود نگرم، گویم از من زارتر کیست؟ گهی به تو نگرم، گویم از من بزرگوارتر کیست.
الهی! تو ما را جاهل خواندی، از جاهل جز خطا چه آید؟ تو ما را ضعیف خواندی، از ضعیف جز خبط چه آید؟
الهی! اگر چه بسی طاعت ندارم، اما جز تو کسی را ندارم، ای دیر خشم و زود آشتی.
الهی! همچنان بید، به خود می‌لرزم، که مباد آخر به جویی نیَرزَم.
الهی! چون در تو نگرم، از جمله تاجدارانم و تاج بر سر، و چون بر خود نگرم، از جمله خاکسارانم و خاک بر سر.
الهی! چون یتیم بی‌پدر گریانم، درمانده در دست خصمانم، خسته گناهم و از خویش برتاوانم، خراب عمر و مفلس روزگار، من آنم.
الهی! از دو دعوی به زینهارم، و از هر دو، به فضل تو فریاد خواهم: از آن که پندارم به خود چیزی دارم، یا پندارم که بر تو حقّی دارم.
الهی! اگر تو فضل کنی، دیگران چه داد و چه بیداد، و اگر عدل کنی، فضل دیگران چون باد.
الهی! ما در دنیا معصیت می‌کردیم، دوست تو محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ غمگین می‌شد، و دشمن تو ابلیس شاد.
الهی! اگر فردای قیامت عقوبت کنی، باز دوست تو محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ غمگین شود، و دشمن تو ابلیس شاد، دو شادی به دشمن مده، و دو اندوه بهر دل دوست مَنِه.
الهی! مرکب وا ایستاد، و قدم بفرسود، همراهان برفتند و این بیچاره را جز حیرت نیفزود.
الهی! همه از «حیرت» به فریادند، و من از حیرت شادم! به یک «لبّیک» درب همه ناکامی بر خود بگشادم، دریغا روزگاری که نمی‌دانستم تا لطف تو را دریازم.
خداوندا! در آتش «حیرت» آویختم چون پروانه در چراغ، نه جان رنج طپش دیده، نه دل الم داغ.
الهی! می‌بینی و می‌دانی، و برآوردن، می‌توانی.
الهی! چون حاضری چه جویم، و چون ناظری چه گویم؟
الهی! هر روز که برمی‌آید، ناکس‌ترم، و چنان که پیش می‌روم، واپس‌ترم!
الهی! تو بساز که دیگران ندانند، و تو نواز که دیگران نتوانند.
الهی! چون توانستم، ندانستم، و چون که دانستم، نتوانستم.
الهی! بیزارم از آن طاعتی که مرا به عُجب آرد، و بنده آن معصیتم که مرا به عذر آورد.
الهی! دانایی ده که از راه نیفتم، و بینایی ده که در چاه نیفتم.
الهی! هر که را عقل دادی، چه ندادی؟ و هر که را عقل ندادی، چه دادی؟!

نظرات 50 + ارسال نظر
فاطیما پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390 ساعت 18:33 http://www.jade-ehsas.mihanblog.com

سلاااااااااااام بر داداشی ایرج

خوفی؟؟؟

حاضریتو زدم ولی غیبت زیاد داری...با ولیت باید بیای

خیلی خوشحال شدم دیدم اومدی
دلم برات تنگیددددددددددده بود

مراقب خودت باش

هر چی ارزوی خوبه مال تو.................

دریا پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390 ساعت 18:29 http://daryaye-ehsas.blogfa.com/p://

وقتی زندگی برات خیلی سخت شد یادت باشه که دریای آروم ناخدای قهرمان نمیسازه ......

فاطیما چهارشنبه 31 فروردین 1390 ساعت 13:23 http://www.jade-ehsas.mihanblog.com

یک نفر برای یک نفر دلش گرفته است


از غروب جمعه بیشتر دلش گرفته است


یک نفر شبیه آب، یک نفر شبیه خاک


خاک تشنه،سوخته،پکر،دلش گرفته است


یک نفر شبیه قاصدک همیشه در سفر


یک نفر همیشه بی خبر دلش گرفته است


یک نفر به عمق چشمش اشک خیمه می زند


مثل بغض ابر آنقدر دلش گرفته است


که آسمان برای چشم های غصه دار او


مثل هر غروب ، هر سحر ، دلش گرفته است


آسمان! به آفتاب مهربان من بگو


گاه گاه ، بی بهانه ، گر دلش گرفته است


یک نفر شبیه ابر بی حضور آفتاب


باز از همیشه بیشتر دلش گرفته است


او می دود و کوچه کوچه داد می زند


یک نفر برای یک نفر ، دلش گرفته است

فاطیما چهارشنبه 31 فروردین 1390 ساعت 13:23 http://www.jade-ehsas.mihanblog.com

نام تو بر زبان من آمد؛ زبانه شد


سیل گدازه های خروشان روانه شد


گفتم به خا ک، نام تو را؛ جنگلی سرود


گفتم به شمع ، نام تو را؛ عاشقانه شد


گفتم به باد، نام تو را گرد باد گشت


گفتم به رود، نام تو را؛ بی کرانه شد


گفتم به راه، نام تو را؛ رفت و رفت و رفت ...


گفتم به لحظه ها، نام تو را .. ؛ جاودانه شد


این حرفها – همهمه ای در غبار بود-

باران نرم نام تو؛ آمد ترانه شد

فاطیما چهارشنبه 31 فروردین 1390 ساعت 13:20

منتظر پست جدید و زیبااااااااااااااات هستممممممممممم

بدووووووووووووو پسررررررررررررررررر

شادی رو دنیا دنیا برات ارزومندم....................

فاطیما چهارشنبه 31 فروردین 1390 ساعت 13:19 http://www.jade-ehsas.mihanblog.com

داداشیییییییییییییییییییییییییییی

من

همیشه

به

یادتممممممممممممممممممممممم


بهترین ها رو برات ارزومندم...................

فاطیما چهارشنبه 31 فروردین 1390 ساعت 13:17 http://www.jade-ehsas.mihanblog.com

سلااااام داداشی ایرج
خوفی؟؟؟
کجاهی؟؟؟
دلم برات تنگیدددددددددددددددده

رو به راهی؟؟؟
چه خفرا؟؟؟
درسا خوف پیش میره؟؟؟

مراقب دلت باش

هر چی ارزوی خوبه مال تو..................

مهر سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 17:37

خیاط خوبی است خدا....
اما
دل مرابه عمدیاسهونمیدانم!
شایدبی هواتنگ به سینه ام کوک زد....

دریا سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 00:17 http://daryaye-ehsas.blogfa.com/

سلام داداشی
خوشحال میشم سری به دریای احساس بزنی
منتظرت هستم
راستی آهنگ وبلاگت هم خیلی زیباست......
شاد باشی

دنیا جای خطرناکی برای زندگی است. نه به خاطر مردمان شرور، بلکه به خاطرکسانی که شرارتها را می بینند و کاری درمورد آن انجام نمی دهند.

بهار
چشمانت از راه دور
گرماست و
اعجازست به نزدیکی
لبخندت آرامش و
حضورت بهار
صدایت نوایی از دوردست ها و
دستانت مهربانی
هر شکوفه به شوق تو
سبز میشود و
هر یاس
به امید تو
عطر آگین
هرفصل بودن تو
به بهار طعنه میزند
تو پیش بهار...
نه
بهار پیش تو...
زمستانی چله نشین است
حسام

مریم شنبه 27 فروردین 1390 ساعت 20:42 http://mrhonar.mihanblog.com/

داداشییییییییییییییییی

آپمممممممممممممم


بیا

مریم شنبه 27 فروردین 1390 ساعت 19:08

دروود بر داداشی

فاطیما شنبه 27 فروردین 1390 ساعت 00:54 http://www.jade-ehsas.mihanblog.com

سلااام داداشی ایرج
خوفی؟؟؟
فداات...منم دلم تنگیده برات................
عزیزم من که همیشه هستم....براتم کامنت گزاشتم توو وبلاگت و همیشه هم دعات میکنم که شاد باشی و خوشبخت........
داداشی من فخط اینجا میام........از محیط یاهو متنفرم و فقط گاهی که خیلی ضروری باشه اونجا میرم...........
ولی خوشحالم که دوستان همیشه بهت سر میزنن..........خدا رو شکر..........
قربونت داداش خوبم.........خودت خوبی و منو فرشته میبینی...منم یکیم مثل بقیه بنده های خدا...........
اره فاطیما خیلی کم ناناحت میشه از کسی............
نه عزیزم شوخی کردم قهل نیستم........فقط دلم تنگ شده بود ونگرانت بودم اخه همیشه میومدی پیشم و باهام درد و دل میکردی و چند وقت نیومدی نگرانت شدم.............
خوب خدا روشکر که کنار بقیه دوستان شادی و حالت خوفه...........منم جزاین چیزی نمی خوام...........
شعرتم قشنگ بود...................

از کی دلت گرفته داداشی؟؟؟؟ خدانکنه دلت بگیره..........

مراقب خودت باش............هر جا هستی شاد باشی و خوشبخت..............
شبت قشنگ....
یا حق........................

دریا جمعه 26 فروردین 1390 ساعت 18:25 http://daryaye-ehsas.blogfa.com/

سلام ایرج جان
ممنون که اومدی، خیلیییییییی خوشحالم کردی داداش گلم
بابت دعای زیبات هم ممنون ... ولی میدونی، گاهی وقتها آدم هر کاری میکنه شاد باشه نمیتونه باز هم ته دلش یه غمی هست که نمیتونه بیخیالش بشه ...
مهم نیست این نیز بگذرد.......

سلام ابجی
خواهش میکنم وظیفه بود
برات دعا میکنم که شاد باشی و خوشحال
قربونت

ناصر جمعه 26 فروردین 1390 ساعت 16:24

اسیر بیابانم
دربند تنهایی
دیده ام خیره
به راهی که همچنان ادامه دارد
نیست یاری
تا
مرا همراهی کند
ندانم چه گناهی کرده ام
که خدا ز من بگسست
و
در غربت اسیر شدم
مرگ را دوست دارم
اه ای زیبای نفس گیر کجایی؟
تا
مرا با دستان سردت در گور کنی
غربیم غریب
در غربتی پر از فریب
این جا ان جا همه جا بوی غربت
بوی فریب
غربت در دل تو
لیک نمیدانی طعم گس غربت را
سخت است غربت با زبان بی زبانی
اه اشک
مرا پر کرده ای
اه بغض
نفس را بریده ای
اه ای زندان تن
همه ...

سلااااااااااااااااام
داداش ناصررررررررررررررر خود خود خود خودممممممممممممم
بابا خبر میدادی گاور شتری گوسفدی نشد خروسی حداقل مرغی جوجه ای پیش پات سر میبریدیم
ووووووووی
چه خبر از سربازیییییی
خوش میگذره؟
ببینم این بوی چیه که میاد؟؟
بوی اشه فک کنم
ووووووووووی
نبینم داداشیم شعرای غمگین بگه ها
یه چشم به هم بزنی سربازی تموم میشه و میای پیش خودممممممم
قربونت داداشی

فاطیما جمعه 26 فروردین 1390 ساعت 12:12 http://www.jade-ehsas.mihanblog.com

به به.........داداش ایرج!!!!!
پارسال دوست امسال اشنا...........!!!!!
سلام داداشی
خوفی؟؟؟
اول بگم خیلی جکت باحال بود..........بترررکی......
بعدشم من باهات قهلمممممممم...گفته باشم.....
اصن معلوم هست توکجایی؟؟؟
نمیگی ابجی ت نگران میشه؟؟؟؟
اروم میای اروم میری اون وقت به من سر نمیزنی؟؟؟
مطمئنی ما بیمعرفتیم؟؟
مطمئنی هیچ کامنتی ازمن نبود؟؟؟
خیلی بد بد بدی............
اتفاقا یه عالمه کامنت بود ولی به کامنتاجوابی داده نشده بود.................
ای ای ای............
منم این ترم درسام خیلی زیهاااده..درکت میکنم ولی یادی ازما بکن..........
مراقب خودت باش.........
شما همیشه مراحمی داداش خوفم..........
هر چی ارزوی خوبه مال تو...............

سلام خواهر بزرگوارم
خواهش میشه قابل شما رو نداشت
با ما قهرییییییییییییی؟ چرا اونوقت؟؟؟؟؟!
من کجام؟؟؟ من هستم همیشه شما نیستی سراغی از ما نمیگیری
راست میگی کامنت واسم گذاشته بودی یادم نبود...
ونوشته بودی باهام قهری
......

اشنایی که برای تو غریبه شد پنج‌شنبه 25 فروردین 1390 ساعت 12:54

؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اشنایی که برای تو غریبه شد پنج‌شنبه 25 فروردین 1390 ساعت 12:53

فکر نمیکردم............................................................................................واقعا که.....................................................

دریا یکشنبه 21 فروردین 1390 ساعت 10:02 http://daryaye-ehsas.blogfa.com/

سلام
با یه شعر زیبا از مهدی سهیلی به روزم، خوشحال میشم فرصت داشتی بیای و نظرت رو بگی.
شاد باشی.........

سام
رو چشم حتما سر میزنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد